Produkten har blivit tillagd i varukorgen

 Gratis frakt           |            Snabb leverans

Köp- och leveransvillkor

Tillämpning och Konsumentskydd

De här Allmänna villkoren (”Villkoren”) är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Sisu Net AB (publ), organisationsnummer 559021-4333, nedan kallat ”Nordicbox”. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.nordicbox.se.
 

Priser och Avgifter

De priser som anges på www.nordicbox.se anges inklusive mervärdesskatt (moms). Priserna inkluderar inte frakt och returkostnader inom Sverige, om inte annat anges. Särskilda avgifter kan tillkomma för fakturaupplägg, snabbleverans och för outlösta paket.
 

Upprättande av avtal om köp

Nordicbox varor beställs på www.nordicbox.se eller via vår kundtjänst. Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av Nordicbox via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du dessa Villkor. Nordicbox ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. På www.nordicbox.se kan avtal endast ingås med kunder med leveransadress i Sverige.
 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 1-3 vardagar. Under högsäsong kan det ta 3-5 vardagar.

Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Fraktkostnaden är alltid 29 kr om inte annat anges.
 

Outlösta Paket/Försändelser

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dagar), så fakturerar vi dig 199 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
 

Ångerrätt

Hos oss har du alltid trettio (30) dagars ångerrätt (gäller ej företag). Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp ska du följa returhanteringen på följande länk: www.nordicbox.se/info/returhantering. Du som kund har självklart rätt att prova och undersöka produkten hemma för att säkerställa att produkten motsvarar dina förväntningar (OBS att detta inte gäller reservdelar, minneskort, batterier eller andra produkter som är förseglade). Returnerar du en oanvänd vara med tillhörande etiketter och förpackning inom trettio (30) dagar återbetalas hela beloppet, alternativt genomförs önskat byte. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer produkten att skickas i retur till dig och en återbetalning kommer inte att göras eller en ev. faktura kommer inte att krediteras/makuleras.
 

Reklamation

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Nordicbox eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Nordicbox har givit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Nordicbox ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom sex (6) månader. Nordicbox förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vid reklamation, kontakta kundtjänst så skickar vi dig en fraktsedel för fri returfrakt. Nordicbox har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt.
 

Retur

Vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.

Vid köp av batterier, reservdelar och datorkomponenter får förseglingen eller plastskyddet på display inte vara bruten eller borttagen, sådana varor med bruten försegling eller borttagen plast kan inte returneras. Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom fjorton (14) dagar från det att Nordicbox tog emot returen. Återbetalning sker endast genom insättning till bankkonto, ej kontant. Kostnader för tjänster kopplade till leverans såsom expresspack och postförskottsavgift återbetalas ej vid en retur.

För att möjliggöra en eventuell retur behöver du kunna påvisa köp och Nordicbox rekommenderar att du sparar orderbekräftelse och betalningsreferens som kvitto på ditt köp.

Nordicbox bekostar inte kostnaden för en returförsändelse vid öppet köp.
 

Transportskador

Nordicbox ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Nordicbox rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar Nordicbox kundtjänst. Tänk på att behålla allt emballage och produktens förpackning vid en transportskada.
 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

- Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.
 

Minimiorder

Minimiorder är 19 kr inklusive moms.
 

Personuppgifter

Nordicbox ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom godkännande av köpeavtalet med Nordicbox samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Nordicbox, eller Nordicbox samarbetspartners, genom sms, e-mail eller annan direktreklam. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifter, ändra dem eller be om radering. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden.
 

Pris- och Produktinformation

Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Nordicbox rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Nordicbox inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.
 

Omdömen

Genom att lämna omdömen kring produkter på Nordicbox.se ger du också Nordicbox rätten att publicera dem på Nordicbox.se samt i andra kanaler och medier. Nordicbox förbehåller sig rätten att inte publicera och/eller ta bort inskickade omdömen.
 

Övrigt

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekomendationer och svensk lag vid en eventuell tvist.

För frågor kring innebörden av dessa Villkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, ta kontakt med Nordicbox kundtjänst. Kontaktuppgifter till kundtjänst finner du på www.nordicbox.se/contact.

Senast uppdaterat: 2016-08-26

Avdelning

Handla

Information